18 Mar Nederlandse zuinigheid
Als hardwerkende Nederlanders, toch wel een beetje bekend staand om onze zuinigheid (aldus de krantenkoppen van de laatste week), zijn we kritisch over hoe we ons geld besteden. We hebben er immers wat moeite voor moeten doen om het te verdienen.
Zodra we voor nieuwe aankopen staan gaan we dan ook aan de slag met een ruim opgezet vergelijkend warenonderzoek, je wilt immers niet achteraf tot de conclusie komen dat je je centjes beter had kunnen besteden of ergens anders betere service had gekregen.
Of we nou gaan voor een nieuwe vaatwasser (want hoe zuinig en milieuvriendelijk is ie nou eigenlijk), een nieuwe auto (vergelijk natuurlijk ook de garanties en serviceverlening van de verschillende garages zeker mee), of een hele nieuwe keuken (de juffrouw van Ikea blijkt toch een praktischere indeling naar voren te toveren) we laten ons uitgebreid voorlichten en besteden bergen met tijd aan het vergelijken, bekijken, wikken en wegen.
EN TERECHT!
Maar nu komt het. De meest gestelde vraag, ik denk dat we deze wekelijks krijgen, is wat kost een uitvaart? En onze wedervraag is standaard, wat wil je? Waarop de andere partij dan standaard antwoord, ja hoezo? Je weet toch wel wat ongeveer een uitvaart kost?
Terug naar het vergelijk in de 2e alinea. Je gaat voor een nieuwe auto. Wil je een Hyundai, een Ford, een BMW of een Porsche? Wil je handgeschakeld of automaat? Geen opties of het volledige extra luxepakketje?
Conclusie
Een tussenconclusie die we mogen trekken is dat we best veel tijd en energie steken in erachter komen wat we willen en waar we dat zouden willen kopen. Daarbij nemen we verschillende bijkomende factoren zoals prijs/kwaliteit, service van de dienstverlening, lokale ondernemer (buy local) voor een best aanzienlijk deel mee in onze eindoverweging. Maar belangrijk is dat het hier gaat om dingen die we leuk vinden, waar we achteraf ons fijn bij voelen.
Terug naar de uitvaart. Zou je niet zeker willen weten dat je je daar achteraf ook fijn bij voelt? Zou je daarin niet ook in je keuze voor welke ondernemer je kiest (want je hebt altijd een keuze, ook als je verzekerd bent) mee willen laten wegen zaken zoals prijs/kwaliteit en service? En zou je niet eerder voor die lokale ondernemer kiezen als je wist dat dat kan, ook al ben je verzekerd?
Binnenkort een kopje koffie? Neem dan contact met ons op!
Ons wensenboekje kan ook alvast wat inzicht geven in mogelijkheden.
No Comments